У кожної людини, яка має дохід, є банківська картка. Банки пропонують оформити картку спираючись на потреби клієнта. У однієї людини може бути декілька карток від різних банків і на різних умова (дебетові та кредитні). Прослідковується нова тенденція і серед батьків, які оформляють картку для своїх неповнолітніх дітей, аби перераховувати їм кишенькові гроші та слідкувати на що дитина витрачає кошти.


Ми вирішили вам нагадати, як правильно користуватися банківськими картками, щоб не натрапити на шахраїв. Сьогодні розглянемо декілька ситуацій, коли вашої карткою можуть скористатися зловмисники.

 

Оплата покупки в онлайн-магазині

Немає нічого страшного у звичці купувати онлайн. Це швидко, просто та економно. За час карантину онлайн-магазини набрали шаленої популярності, а разом з тим зросли й фейкові сайти, якими керують шахраї. Як впевнитися у тому, що онлайн-магазин надійний і ви дійсно платите за товар?

Перш за все, перевірте чи є на сайті знак захисту онлайн-покупок від платіжних систем - Verified by Visa та Mastercard Secure code та значок “Замочок” у стрічці з адресою сайту. Купуючи онлайн вам достатньо ввести номер картки, термін дії та CVV-код. Якщо при купівлі вас просять вказати паспортні дані або ІПН, а на сайті немає позначки захисту покупців — остерігайтесь шахраїв.

 

Телефонують та просять номер картки та CVV-код для перевірки даних

Якщо вам подзвонив співробітник банку та попросив вказати номер картки, CVV-код або ще якісь особисті дані — кидайте слухавку! Працівники банку не мають права питати CVV-код вашої картки. Навіть якщо такий дзвінок надійшов після оформлення замовлення на перевіреному сайті, закінчить розмову та передайте дані в кіберполіцію. Ймовірніше за все, вам дзвонили шахраї.

 

Пароль до інтернет-банкінгу

Чи варто говорити про те, що будь-які паролі — це абсолютно конфіденційна інформація? А особливо пароль до інтернет-банкінгу! Навіть якщо ви декілька разів намагалися ввести пароль, у вас не вийшло і ви звернулись до служби підтримки, а потім вам зателефонували, ніби-то працівники банку, та попросили назвати пароль для оновлення інформації — вас обманюють. Нікому і ні за яких обставин не повідомляйте свої паролі.

 

Не дзвонити за номером, що вказано у смс

Звісно, може таке бути, що у вас не підключений інтернет-банкінг або вимкнені сповіщення і ви отримуєте повідомлення через смс. Якщо вам надійшло смс про якусь транзакцію, яку ви не здійснювали та вказано номер, за яким треба подзвонити для уточнення інформації — краще зателефонуйте в банк. У жодному разі не телефонуйте за номером, що вказано в смс — це шахраї. Нагадуємо, що повідомлення про виграш великої суми або отримання спадку з номером, за яким треба подзвонити для отримання грошей — це та сама шахрайська схема. Номер гарячої лінії банку вказано на зворотному боці картки.


Підбиваючи підсумки:

  • нікому не повідомляйте PIN-код банківської картки та інтернет-банкінгу;
  • телефоном ви можете повідомити тільки номер картки, ніколи не кажіть CVV-код та паспортні дані;
  • купуйте товари на перевірених сайтах;
  • заблокуйте банківську картку одразу, як тільки запідозрили дії шахраїв.

З Cashberry ви можете не перейматись про особисті дані та дані банківської картки, адже наш сервіс використовує міжнародні стандарти збереження інформації.